Over het project
UNIZO, Becom en Comeos lanceerden samen met minister Vanessa Matz een nieuwe duurzaamheidsscan voor e-commerce: Check & Change. Deze tool helpt Belgische webshops om hun ecologische voetafdruk beter te begrijpen én concrete verbeterpunten aan te pakken. Voor de officiële lancering mocht ik instaan voor zowel de persfoto's van het event als de video's voor de bredere communicatiecampagne.
UNIZO, Becom en Comeos lanceerden samen met minister Vanessa Matz een nieuwe duurzaamheidsscan voor e-commerce: Check & Change. Deze tool helpt Belgische webshops om hun ecologische voetafdruk beter te begrijpen én concrete verbeterpunten aan te pakken. Voor de officiële lancering mocht ik instaan voor zowel de persfoto's van het event als de video's voor de bredere communicatiecampagne.
Details
Tijdens de persconferentie in Brussel zorgde ik voor de volledige fotografie. Denk aan beelden van de sprekers, sfeerbeelden, persmomenten en natuurlijk het officiële lanceringsmoment, inclusief de rode-knopactie samen met de minister. Deze foto’s werden achteraf breed verspreid in persberichten en nieuwsartikels in zowel de traditionele als online media.
Tijdens de persconferentie in Brussel zorgde ik voor de volledige fotografie. Denk aan beelden van de sprekers, sfeerbeelden, persmomenten en natuurlijk het officiële lanceringsmoment, inclusief de rode-knopactie samen met de minister. Deze foto’s werden achteraf breed verspreid in persberichten en nieuwsartikels in zowel de traditionele als online media.






Aansluitend nam ik ook vier interviews op met de hoofdrolspelers: minister Vanessa Matz, en de CEO’s van UNIZO, Comeos en Becom. Hierin gingen ze dieper in op het belang van duurzaamheid in e-commerce en wat Check & Change voor ondernemers kan betekenen. De video’s worden voorzien van motion graphics in de branding van het project, inclusief geanimeerde intro’s, outtro’s, namecards en ondertitels, klaar om in te zetten op social media en de websites van de partners.
Aansluitend nam ik ook vier interviews op met de hoofdrolspelers: minister Vanessa Matz, en de CEO’s van UNIZO, Comeos en Becom. Hierin gingen ze dieper in op het belang van duurzaamheid in e-commerce en wat Check & Change voor ondernemers kan betekenen. De video’s worden voorzien van motion graphics in de branding van het project, inclusief geanimeerde intro’s, outtro’s, namecards en ondertitels, klaar om in te zetten op social media en de websites van de partners.
Een heldere boodschap, vertaald naar sterke content. Dankzij deze visuele ondersteuning kan Check & Change haar doelgroep niet alleen informeren, maar ook activeren. De combinatie van persfotografie en contentvideo’s zorgt ervoor dat de campagne blijft hangen, zowel in de pers als online.
Een heldere boodschap, vertaald naar sterke content. Dankzij deze visuele ondersteuning kan Check & Change haar doelgroep niet alleen informeren, maar ook activeren. De combinatie van persfotografie en contentvideo’s zorgt ervoor dat de campagne blijft hangen, zowel in de pers als online.




