• KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

  • KSK Tongeren 2025

400.000 views scoren in de eerste maand met klassieke branding en fotoshoot

400.000 views scoren in de eerste maand met klassieke branding en fotoshoot

Over het project

Een nieuw seizoen, een sterkere stijl

Een nieuw seizoen, een sterkere stijl

Voor het tweede jaar op rij mocht ik instaan voor de visuele identiteit van KSK Tongeren, van fotografie tot design. In een reeks waar veel clubs zich beperken tot generieke visuals in Canva, koos Tongeren resoluut voor kwaliteit en authenticiteit. Met de ervaring van vorig seizoen als basis, creëerden we dit jaar een nog verfijndere stijl die past bij de oudste stad van het land. Van spelersposes tot matchaankondigingen: alles straalt één duidelijke identiteit uit.

Voor het tweede jaar op rij mocht ik instaan voor de visuele identiteit van KSK Tongeren, van fotografie tot design. In een reeks waar veel clubs zich beperken tot generieke visuals in Canva, koos Tongeren resoluut voor kwaliteit en authenticiteit. Met de ervaring van vorig seizoen als basis, creëerden we dit jaar een nog verfijndere stijl die past bij de oudste stad van het land. Van spelersposes tot matchaankondigingen: alles straalt één duidelijke identiteit uit.

Details

Jaar

2025-2026

Klant

KSK Tongeren

Klant

KSK Tongeren

Klant

KSK Tongeren

De opdracht was tweeledig: een visuele stijl ontwerpen voor het nieuwe seizoen én een reeks portret- en wedstrijdfoto’s maken die perfect in deze stijl passen. Voor het brand design werkte ik verder op de basis die vorig seizoen werd gelegd, maar met een meer verfijnde en klassiekere touch. De blauw-witte clubkleuren komen subtiel terug in elk ontwerp, gecombineerd met een elegant lettertype dat refereert naar het erfgoed van Tongeren.

De opdracht was tweeledig: een visuele stijl ontwerpen voor het nieuwe seizoen én een reeks portret- en wedstrijdfoto’s maken die perfect in deze stijl passen. Voor het brand design werkte ik verder op de basis die vorig seizoen werd gelegd, maar met een meer verfijnde en klassiekere touch. De blauw-witte clubkleuren komen subtiel terug in elk ontwerp, gecombineerd met een elegant lettertype dat refereert naar het erfgoed van Tongeren.

Voor de fotografie koos ik dit jaar voor een opvallende aanpak: een achtergrond van blauw fluweel en een gerichte LED-lichtopstelling zorgden voor een unieke, herkenbare look. De spelers poseerden in verschillende stijlen, waardoor we voor elke situatie (doelpunt, opstelling, matchday...) de juiste visuals kunnen voorzien. Daarnaast trek ik het seizoen door ook regelmatig langs de lijn om wedstrijdbeelden te schieten. Zo bouwen we aan een uitgebreide, kwalitatieve beeldbank die de club het hele jaar door kan inzetten. En het seizoen kon niet beter beginnen: winst in de derby tegen Wellen én meteen 400.000 weergaven op social media in de eerste maand, dankzij de nieuwe designs en fotografie. Niet slecht voor een ploeg in 2B, toch? 😉

Voor de fotografie koos ik dit jaar voor een opvallende aanpak: een achtergrond van blauw fluweel en een gerichte LED-lichtopstelling zorgden voor een unieke, herkenbare look. De spelers poseerden in verschillende stijlen, waardoor we voor elke situatie (doelpunt, opstelling, matchday...) de juiste visuals kunnen voorzien. Daarnaast trek ik het seizoen door ook regelmatig langs de lijn om wedstrijdbeelden te schieten. Zo bouwen we aan een uitgebreide, kwalitatieve beeldbank die de club het hele jaar door kan inzetten. En het seizoen kon niet beter beginnen: winst in de derby tegen Wellen én meteen 400.000 weergaven op social media in de eerste maand, dankzij de nieuwe designs en fotografie. Niet slecht voor een ploeg in 2B, toch? 😉

Leander Nelissen van Studio 37 ondersteunt onze voetbalclub KSK Tongeren met fotografie en social media designs. Zijn proactieve houding en vermogen om mee te denken in oplossingen maken hem een waardevolle partner. Leander komt met eigen ideeën en zorgt ervoor dat zijn werk steeds tijdig wordt geleverd. Hij staat open voor dialoog, is vlot bereikbaar en communicatief sterk. Ons project verloopt vloeiend en we zien nog veel groeimogelijkheden in onze samenwerking. Kortom, een echte aanrader!

Leander Nelissen van Studio 37 ondersteunt onze voetbalclub KSK Tongeren met fotografie en social media designs. Zijn proactieve houding en vermogen om mee te denken in oplossingen maken hem een waardevolle partner. Leander komt met eigen ideeën en zorgt ervoor dat zijn werk steeds tijdig wordt geleverd. Hij staat open voor dialoog, is vlot bereikbaar en communicatief sterk. Ons project verloopt vloeiend en we zien nog veel groeimogelijkheden in onze samenwerking. Kortom, een echte aanrader!

Frédéric Dupain

Communicatie

Met deze consistente visuele aanpak geeft KSK Tongeren een duidelijk signaal: ze kiezen voor kwaliteit, ook buiten het veld. Van Instagram-posts tot wedstrijdfoto’s, alles klopt en straalt uit waar de club voor staat. Ook op zoek naar een herkenbare visuele lijn voor jouw club of organisatie? Laat het me weten, ik denk graag met je mee!

Met deze consistente visuele aanpak geeft KSK Tongeren een duidelijk signaal: ze kiezen voor kwaliteit, ook buiten het veld. Van Instagram-posts tot wedstrijdfoto’s, alles klopt en straalt uit waar de club voor staat. Ook op zoek naar een herkenbare visuele lijn voor jouw club of organisatie? Laat het me weten, ik denk graag met je mee!

Tijd

Tijd

om

om

jouw

jouw

idee

idee

in

in

beeld

beeld

te

te

brengen?

brengen?

© All rights Resevered.

Een project van Leander Nelissen

© All rights Resevered.

Een project van Leander Nelissen