Restaurant content

Hoe professionele foto's en video's gasten naar jouw restaurant lokken

Hoe professionele foto's en video's gasten naar jouw restaurant lokken

Wanneer de tafel langs jou een heerlijk gerecht voorgeschoteld krijgt, begin je spontaan te watertanden. Maar wat als je datzelfde effect ook kan bereiken zonder dat je daarvoor één voet in een restaurant moet zetten? Dat is de kracht van professionele fotografie en video. Wat, hoe en waarom? Ik leg het je uit!

Er is een oud gezegde dat luidt: ‘mensen eten met hun ogen’. Oud, maar niet gedateerd. Want ook vandaag zijn visuele prikkels een krachtige tool om mensen enthousiast te maken over eten. In het digitale tijdperk waarin we vandaag leven, zoeken mensen steeds vaker online naar een restaurant om te beslissen of het eten hen aanspreekt.

En geloof me maar: als het digitale verlengstuk van jouw restaurant visueel niet aantrekkelijk oogt, heeft dat een rechtstreekse invloed op het aantal mensen dat getriggerd wordt om voor jouw restaurant te kiezen. Want vergis je niet: kwalitatieve content helpen je niet alleen om online een enorm publiek te bereiken, maar vormt in veel gevallen ook de eerste indruk van jouw restaurant.

Het gaat echter niet om zomaar foto’s en video's. We hebben het niet over de amateuristische foto's zoals die je misschien van de kebabzaak om de hoek kent. Een goede foto of video kan je product verkopen nog voordat de klant de kans heeft gehad het te proeven. 

Stel je een carrousel voor van een prachtig gepresenteerd gerecht, gefotografeerd door een professional, naast een onderbelichte foto zonder kleurbewerking van hetzelfde gerecht. Ze mogen dan wel hetzelfde smaken, maar de eerste ziet er door de hoek, compositie, en belichting onweerstaanbaar uit. De vraag is simpel: welke zou jij willen bestellen?

Door gebruik te maken van professionele foto- en videoproductie:


  1. Maak je een fantastische eerste indruk

Geweldige foto's trekken de aandacht van de klant, wekken hun eetlust op, en triggeren visuele honger. Als hun eerste contact met jouw restaurant via jouw hoogwaardige, watertandende foto's verloopt, zullen ze je niet snel vergeten.


  1. Bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op

What you see is what you get: zeer toepasselijk hier. Klanten weten graag wat ze kunnen verwachten. Verrassingen zijn zelden aangenaam als het om eten gaat. Professionele food foto’s tonen professionalisme en creëren vertrouwen.


  1. Spreek je tot de emoties van klanten

Wat maakt goede food photography? Emotie! Foto's triggeren een emotionele impact, en culinaire fotografie is daarop geen uitzondering. Het gevoel dat je wilt oproepen is verlangen. Klanten zouden naar jouw foto's moeten kijken en denken: ‘dat wil ik’.


  1. Help je jouw merk correct in de markt te zetten

Of je nu een chique restaurant, een coole burgerzaak, of een gezellige brunchbar hebt, professionele fotografie helpt je de juiste toon te zetten en jouw unieke brand effectief uit te dragen.

Investeer in professionele food photography en videografie om niet alleen de aantrekkelijkheid van je gerechten te verhogen, maar ook om jouw restaurant te onderscheiden in een competitieve markt. 

Laat mij je helpen die onweerstaanbare, visuele verhalen te creëren die potentiële klanten omzetten in loyale gasten. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw gerechten niet alleen heerlijk smaken, maar er ook zo uitzien.

Start jouw project

Klaar om jouw idee tot leven te brengen?

Start jouw project binnen 5 minuten

Made by Leander Nelissen

Klaar om jouw idee tot leven te brengen?

Start jouw project binnen 5 minuten

Made by Leander Nelissen

Klaar om jouw idee tot leven te brengen?

Start jouw project binnen 5 minuten

Made by Leander Nelissen